КАТЕРИНА РАЙ: «МИСТЕЦТВО І ТЕХНОЛОГІЇ ЗАРАДИ ЗМІН» 

Про те, як новітні технології змінюють мистецтво, поговорили з мистецтвознавицею  та кураторкою проекту Frontier ‒ VR Art Festival, який реалізовується у Києві та Харкові за підтримки УКФ.  

Розмовляла Анастасія Герасимова

Чому VR-технології ‒ мистецтво, а не розваги?

VR-технології ‒ це розваги, освіта, мистецтво, лікування, а головне ‒ величезна частина життя сучасної людини, адже тепер ми знаємо, що можемо створювати власну реальність, яка називається віртуальною. Втім, вона все одно залишатиметься штучною. Я щодня думаю над побоюваннями, які доволі часто чую. Мовляв, скоро віртуальна реальність повністю нас проковтне і ми житимемо лише в ній. Я в цьому сумніваюся, адже люди й надалі мають реальні тіла, світ, що залишається частиною Космосу. А віртуальна реальність ‒ це рефлексія на той світ, що нас оточує, який ми знаємо.

По суті, віртуальна реальність є досвідом, намаганням людини погратися у творця. Художник, митець, таким і є. Він творить чи відтворює світ. При цьому віртуальна реальність може бути дуже зручним та ефективним інструментом для висловлення думки художника чи науковця. На мою думку, VR ‒ не розвага, а, скоріше, дослідження. В контексті нашого проекту ‒ дослідження, перш за все, нових сфер для мистецтва: що художник може нового відкрити для себе за допомогою віртуальної реальності, але й що світ отримає від цієї взаємодії, які нові ідеї? Цей діалог технології та митця для нас дуже важливий. Ми поєднуємо мистецтво і технології заради змін, ставимо глобальну ціль ‒ перетворити соціокультурне середовище, щоб воно, і ми разом з ним, ставали кращими.

Добавить комментарий