Локація: Київ, площа Либідська. Об’єкт: скульптура у доповненій реальності з чорного граніту, за основу якої взято концепцію скіфських баб.

Реальна скульптура з травертину (тибурського каменю) «Геометрична архаїка» існує в Каневі у парковій зоні. Художник пропонує споглядати цю роботу, але в інших розмірах, у AR в місті Києві на площі Либідська. На цьому місці раніше був пам’ятник чекістам Василя Бородая, його знесено у 2016 році. Багато хто вважає, що у цього публічного простору існують певні «фантомні болі», тому художникові було цікаво зануритися в експеримент і запропонувати інші сенси. 

Чи мав би там бути за концепцією саме пам’ятник? Пам’ятник чекістам? Адже відомо, що його було встановлено у 1965 році, а сама площа виникла раніше. Художник звертається до абсолютно інших меседжів. В основі концепції твору — історія про скіфських баб, ідолів, воїнів, що стояли на охороні людей, селищ. Ці архетипи художник пов’язує сьогодні з поняттям Сім’ї. 
Родина — як трансформація воїнів, як єднання окремих елементів за певними принципами. Олексій об’єднав елементи скульптури за законами геометрії. В умовах глобалізації та істотних соціальних змін поняття родини дуже змінилося і трансформувалося. Раніше сім’я була певною формою виживання, разом було простіше обробляти землю, захищатися тощо. У ХХІ сторіччі кожен розуміє поняття Сім’ї по-своєму. До прикладу, дехто взагалі не вірить у родинні зв’язки або обирає нестандартні, некласичні формули для стосунків. Для художника особисто родина — дуже комфортна форма стосунків, що надихає.

Добавить комментарий