ЕКСПОЗИЦІЯ В МІСТІ

В публічних просторах Києва та Харкова містяни знайдуть експозиції, що інтегровані у місто за допомогою AR. Для цього треба скористатися додатком, що  доступний до завантаження у Play Market та Аpple Store та QR-кодом, що є на локаціях.

ЗАВАНТАЖИТИ ДОДАТОК ДЛЯ ANDROID

Додаток Frontier наразі доступний для користувачів Android. Переходьте за посиланням та завантажуйте Frontier — Public Art in AR на свій смартфон або планшет, мандруйте містом (Київ або Харків), переглядайте роботи сучасних українських художників у AR.

Google Play

ЗАВАНТАЖИТИ ДОДАТОК ДЛЯ IOS

Додаток Frontier наразі доступний для користувачів IOS. Переходьте за посиланням та завантажуйте Frontier — Public Art in AR на свій смартфон або планшет, мандруйте містом (Київ або Харків), переглядайте роботи сучасних українських художників у AR.

App Store

ЕКСПОЗИЦІЯ КИЄВА

КАРТА ЛОКАЦІЙ КИЇВ

При завантаженні додатка на смартфон, для пошуку локацій використовується вбудована мапа (google maps).

ІЛЛЯ НОВГОРОДОВ / ШУКАЧ ПРИГОД

Локація: Київ, пустир на Троєщині.
Об’єкт: віртуальна скульптура з металічної труби чорного кольору, крізь елементи якої  глядач може пройти.
 Мрія населення про радянський побутовий «Paradise» зникла у 90-х, змінилася кримінальною дійсністю. Зонована структура без системи та більшість населення без досвіду співіснування, культура урбаністики спричинює травматичний стан. Таким чином, формується стійка репутація злачного району і з’являються «племінні» відносини. Вони й породили троєщинський міф про небезпечний район, де не варто швендяти без діла. Шукач пригод, з одного боку, зберігає цей міф, а з іншого — руйнує його. Він озб

АРТЕМ ВОЛОКІТІН / ПОРТАЛ

Локація: Київ, бульвар Шевченка. Харків, Вірменський провулок.
Об’єкт: круглий портал, що переливається кольорами і миготить; має отвір у центрі, через який можна пройти й опинитися в іншому місті. 
Миттєве фізичне переміщення з однієї точки простору в іншу — улюблена тема футурологів. Винахід порталу назавжди змінить поняття «простір-час», а найшвидший літак буде здаватися приміською маршруткою. Візуалізація порталу між Києвом та Харковом для художника є темою, що давно назріла, і ця робота — перший крок в обраному напрямі.  Вибір бульвару Шевченка в Києві та вулиці Вірменської у Харкові привертає увагу з центру міста до промислових та спальних районів, щоб поглянути по-іншому на пустки, що можуть бути віддані під забудову.

МИКОЛА МАЛИШКО / ПРОМЕНІ

Локація: Київ, перехрестя зі стадіоном Лобановського.
Об’єкт: постамент зі структурою дерева у вигляді фігури людини, яка радіє сонцю. 
Зустріч вранішнього сонця — це основна ідея створення скульптури «Промені» МиколиМалишка. Художник звертається до теми замилування рідною природою. Вранішнє світло — світло всередині людини, світло як частина творення. Ця мінімалістична скульптура випромінює радість життя, оптимізм, дарує любов і тепло. Світло як символ життя, коло постаменту скульптури як символ сонця.

МИКИТА КАДАН / ПАМ'ЯТНИК ТРЬОМ РОСІЙСЬКИМ РЕВОЛЮЦІЯМ

*серія нереалізованих проектів Василя Єрмілова
Локація: Київ, Печерськ, на місці пам’ятника Пилипу Орлику 
Об’єкт: три геометричні фігури, закарбовані в одну композицію. 
Установлення пам’ятника в Києві на місці монумента Пилипу Орлику утверджує перевагу спадщини авангарду над пострадянським псевдокласичним кітчем. Так звані три революції охоплювали й українські території у складі Російської імперії, тому монумент Єрмілова безпосередньо пов’язаний з нашою історією. Об’єкт демонструє складні відносини між політичним контекстом, авторським наміром і громадським замовленням.
Ідея побудови трьох пам’ятників Василя Єрмілова майже через століття після створення ескізів і моделей демонструє складні відносини між політичним контекстом, авторським наміром і громадським замовленням, як це було в епоху тоталітарних «великих наративів».

ОЛЕКСІЙ ЗОЛОТАРЬОВ / ГЕОМЕТРИЧНА АРХАЇКА

Локація: Київ, площа Либідська. 
Об’єкт: скульптура у доповненій реальності з чорного граніту, за основу якої взято концепцію скіфських баб.
На цьому місці раніше був пам’ятник чекістам Василя Бородая, його було знесено у 2016 році. Багато хто вважає, що у цього публічного простору існують певні «фантомні болі», тому художникові було цікаво зануритися в експеримент і запропонувати інші сенси. В основі концепції твору Золотарьова — історія про скіфських баб, ідолів, воїнів, що стояли на охороні людей, селищ. Ці архетипи художник пов’язує сьогодні з поняттям Сім’ї. Родина — як трансформація воїнів, як єднання окремих елементів за певними принципами. Олексій об’єднав елементи скульптури за законами геометрії.

ПЕТРО ГРОНСЬКИЙ / E019

Локація: Київ, Національна бібліотека ім. Вернадського.
Об’єкт: віртуальна скульптура з сірого бетону та кольорового загартованого металу. 
У контексті українського міста, критично переповненого агресивною візуальною інформацією, скульптурі складно утримувати увагу глядача, змагаючись з 30-метровими рекламними бордами, малими архітектурними формами та іншими об’єктами різних форм, кольорів і розмірів, що агресивно та безконтрольно захоплюють простір. Чи треба їй більше зосередитися на власній індивідуальності, ніж намагатися обслуговувати певні запити чи відповідати контексту місця, де вона встановлюється? Саме ці питання порушує художник під час роботи над об’єктом. 
Скульптура уособлює вигаданий художником, уявний «підсилювач смаку» — E019. Це алюзія на цифрове позначення «замінників», «барвників», «підсилювачів» тощо.

ЕКСПОЗИЦІЯ ХАРКІВ

КАРТА ЛОКАЦІЙ ХАРКОВА

При завантаженні додатка на смартфон, для пошуку локацій використовується вбудована мапа (google maps).

КСЕНІЯ ГНИЛИЦЬКА / ЧУМАЦЬКИЙ ШЛЯХ

Локація: Харків, джерело мінеральної води «Харківська-1» на Саржиному Яру.
Об’єкт: зоряне небо, розташоване на стелі споруди павільйону Шатилівського джерела. 
Модерна форма бювету Шатилівського джерела за проектом архітектора Васильєва надихнула Ксенію створити імерсивну цифрову інсталяцію зоряного неба. Це своєрідна алюзія на вислів Канта про дві речі, що наповнюють душу людини неперевершеним захопленням зоряне небо над нами і моральний закон усередині нас. Робота «Чумацький шлях» про відчуття свободи та перспективи, відчуття масштабної далекоглядності космосу.

ВАРТАН МАРКАР'ЯН / EXPANSE

Локація: Харків, Саржин Яр, Саржин струмок.
Об’єкт: футуристичні медузи, що пливуть уздовж струмка. 
Наші простори переповнені різними символами і знаками, інформацією, що не дає розчинитися у природі, відчути себе наодинці, первісною людиною. Парки нині — це зелені острівці-оазиси. Це ті місця, куди ми втікаємо з «лабіринтів стін». За допомогою віртуальної та доповненої реальності художник помістив медуз у фонтан, що розташований у парку Горького. Вони занурюють у новий містичний світ і спонукають нас пофантазувати, ким вони є. Можливо, це оцифрований світ минулого, а можливо, наша «вигадка» переосмисленого світу…

МИКИТА КАДАН / МОНУМЕНТ ЛЕНІНСЬКОЇ ЕПОХИ

*серія нереалізованих проектів Василя Єрмілова
Локація: Харків, площа Свободи, на місці знесеного Леніна навпроти Держпрому. 
Об’єкт: геометрична скульптура з сірого однорідного бетону, в якому вгадується символіка серпа і молота. 
Установлення на площі Свободи «Монумента ленінської епохи» — проекту, в якому Єрмілов у період «відлиги» на початку 1960-х повертається до революційних ідеалів авангарду — покликане зробити художній, інтелектуальний і політичний авангард символом та основою ідентичності «першої столиці».

РОМАН МІНІН / КНОПКА

Локація: Харків, площа Свободи. 
Об’єкт: канцелярська кнопка червоного кольору, яка обертається копійкою під музику на бетонному постаменті.
У центрі піраміди — символ влади. У народі ця конструкція називається «кнопкою». 
Кнопка — це досконала форма для презентації влади. Вона народна в широкому сенсі слова: про цей предмет знімали кіно, вигадували історії та пісні. Створено кнопку для закріплення, для затвердження, для навчання й іншого творення. Якщо використовувати її не за призначенням, вона завдає біль і неприємності. Художник обрав площу Свободи, адже назва має на увазі свободу творчого самовираження. 

ВІТАЛІЙ КОХАН / БАЧИТИ, ВПІЗНАВАТИ

Локація: Харків, необлаштований оглядовий майданчик на спуску Весніна.
Об’єкт: геометричні фігури у публічному просторі, глядач може переміщатися між елементами. 
Публічні простори міста це те, з чого складається місто і де живуть люди. Засобами мистецтва можна проявити приховані властивості простору, засобами архітектури і дизайну —  зробити простір зручним і функціональним. Саме гармонійної взаємодії таких складових бракує в об’єктах публічного простору. Робота Віталія Кохана як раз на перетині скульптури, архітектури і дизайну.

КОСТЯНТИН ЗОРКІН / ПІДЗЕМНИЙ ПОЛІТ

Локація: біля нового корпусу Харківської державної академії дизайну та мистецтв, перед сходами, на яких зазвичай сидять студенти. 
Об’єкт: 7 дерев’яних птахів-скульптур, що відображаються у калюжі води, пролітаючи наче під землею.
Це робота про таємницю, яка доповнює нашу реальність. Підземний політ — це рух загадкових істот, його напрям і мета невідомі, його вимір — нескінченність і безмежжя. Можна тільки зазирати туди, де він відбувається, поки відчуття реальності не похитнеться. Глядач має дивитися на цю роботу і відчувати, що, крім його особистого світу, є й інші світи. 

ВЛАС БЄЛОВ / МІДІЇ

Локація: Харків, 
Об’єкт: анімація у вигляді капсул-мідій, що свiтяться та збираються в абстрактні форми у супроводі звуку «шум моря». 
Мідії — символ очищення морів. Це аудіосвітлова композиція, абстрактна структура з безліччю варіацій для інтерпретації глядачем, яка відображає метамодернізм. Проєкт артикулює тему медіа-екології та загалом відносин людини й природи. Скульптура дає можливість в гучному центрі міста послухати море, відволіктися від аудіо-метушні і задуматися про вічне…

МИКИТА КАДАН / ГОЛОВІ ЗЕМНОЇ КУЛІ

*серія нереалізованих проектів Василя Єрмілова
Локація: Харків, «Сабурова дача». 
Об’єкт: скульптура, золотий шар на бетонному сірому кубі зі сходинками. 
Об’єкт «Голові земної кулі» у віртуальному просторі є монументом ідей українського авангарду 1920-х років. Це скульптура нереалізованого проекту художника Василя Єрмілова. Пам’ятник розміщений на території психіатричної клініки, відомої «Сабурової дачі» та присвячений Велимиру Хлєбникову, який рятувався тут від мобілізації під час Першої світової. Цей жест претендує подолати стигми, що лежать на пацієнтах психіатричних закладів. 
Робота — маніфест авангарду, спочатку стертого сталінським режимом, згодом нейтралізованого в межах уніфікованого визначення «російський авангард», а потім позбавленого власного політичного змісту в рамках української художньої історіографії періоду декомунізації.

FRONTIER PUBLIC ART IN AR

ЗАВАНТАЖИТИ ДОДАТОК ДЛЯ ANDROID

Google Play

ЗАВАНТАЖИТИ ДОДАТОК ДЛЯ IOS

App Store